Gvydion

Gvydion
main char /Gvydion/ Warband crpg mod 34 l

czwartek, 15 stycznia 2009

Wymienione / oddane / niedoczytane /pożyczone

Parę dni temu robiłem kolejny rajd po bibliotekach. Kiedyś wspomniałem sublokatorce, że w naszej osiedlowej bibliotece mają "Czarny ogród". Kiedyś to czytała, ale musiała oddać do Jagielonki (B.J.).
W filii 9 koło domu dowiedziałem się,że mają ale wypożyczone. Oddałem "Dr Bluthgeld" Dicka, z którego przeczytałem może z 10-15 stron i fragmenty posłowia autora. Dość podobny do "Dies Irae" którą czytałem rok temu (napisanej we współautorstwie Dick, Zelazny). Głównym bohaterem jest tak samo kaleka bez kończyn na elektrycznym wózku (ze zdalnymi manipulatorami).
Zamieniłem "Dr Bluthgelda" na "Lód" Jacka Dukaja (cegła ma 1045 stron).

Następnego dnia poszedłem do filii 19 koło Prądnika czerwonego.
Też mają "Czarny Ogród", też wypożyczony.
Oddałem "Graal" De Montelli przeczytałem jakieś 4/5, ot lekkie czytadło (na które szkoda czasu). Raczej nie przeczytam 4 tomów.
Za to trafiłem względną nowość "Mój własny diabeł" Mike Carey (Wyd. Mag Wawa 2008) połączenie czarnego kryminału z horrorem. Duchy, zombie i loupgarou nawiedziły świat (trochę jak w "Ghostbusters") zaś główny bohater był kimś w rodzaju prywatnego egzorcysty, który od około 18 miesięcy próbuje wycofać się z zawodu. Może patent brzmi śmiesznie, ale podany jest bardzo mrocznie i poważnie.
Styl Careya jest bardzo cyniczny (troche jak Glen Cook).

Na półce widziałem też "Potworne Regimenty" Pratcheta, zapewne kiedyś doczytam (na razie "napoczęłem" je tylko w empiku).

Brak komentarzy:



Czang-Kaj-Szek, Roosvelt, Churchill. Konf. w Kairze