Gvydion

Gvydion
main char /Gvydion/ Warband crpg mod 34 l

piątek, 21 listopada 2008

Tłum w Sandze

Jak się prawidłow odmienia Sangha nie mam pojęcia :) .
Tak czy inaczej w ośrodku szkoły Kwan Um przy ulicy Łobzowskiej było dzis wyjątkowo dużo osób. Dla mnie i drugiego Zenka zabrakło szat. Wyjątkowo siedzieliśmy po śpiewach dwie rundy medytacji.

Nie rozpiszę się tu (jeszcze) na temat zenu i szkoły Kwan Um zainteresowanych odsyłam do www.zen.pl.

Nic tak nie motywuje do praktyki jak wspólne działanie z innymi, od paru dni robiłem mnie i mniej, a tu dzisiaj pożądne podładowanie, w samą porę :) ...

Wciąż nie wiem czy pojadę do Falenicy przyjąć 5 wskazań, gorąco pragnę to zrobić ale są pewne przeszkody.
Oto czym zapewne będę się kierował po 7 grudnia :

Nie zabijać
Nie kraść
Nie pragnąć seksu
Nie kłamać
Nie pić alkoholu (narkotyki też są wykluczone)

mówi się, że trzeba wiedzieć kiedy wskazania są otwarte a kiedy zamknięte...
Mistrz Seung Sahn w "Kompasie Zen" podkreślał rolę wskazań jako drogowskazów istotnych w życiu praktykującego. Też nawet jeśli nie pojadę na ceremonię do Falenicy, zawsze mogę przyjąć sam sobie wskazania (tak jak to zrobił kolega ).

4 komentarze:

majer pisze...

też uważam, że miejsce przyjęcia wskazań i cała ceremonia nie jest ważna, tylko przestrzeganie wskazań

dzin dzin pisze...

nie piszesz czasem pod nikiem fenikt na forum Wojtku?

majer pisze...

jak tam twoje 5 wskazań, czy ich przeszczegasz ?

Drwalu pisze...

nie nick fenikt mi nic nie mówi

mało pisuje na forach



Czang-Kaj-Szek, Roosvelt, Churchill. Konf. w Kairze