Gvydion

Gvydion
main char /Gvydion/ Warband crpg mod 34 l

wtorek, 11 listopada 2008

Na początku są słowa (słowa słowa) ...

Witam
Czytając stronę Patrycji Kaczmarskiej kliknęlem linka załóż bloga i właśnie czytasz rezultat tegoż kliknięcia ...

Jeszcze nie wiem jak długo prowadził będę te zapiski. Możliwe, że przekształcą się w coś na kształt dziennika, możliwe też, że zaniecham tego eksperymentu. Czas pokaże.
O czym będzie ten blog? Głównie o moich zainteresowaniach: książkach, medytacji, wegetarianizmie, filmach, Air Soft Gunie, muzyce, grach komputerowych i fabularnych (RPG), szeroko pojętej fantastyce, Sinologii, szkole Zen Kwan Um (KHATZ !) itp. itd ...
Co do tytułu posta to łączy się on z:
- moim zamiłowaniem do słuchania grupy "Genesis" .
- historią pierwszych jezuickich tłumaczeń biblii na język chiński. Ewangelia św. Jana zaczyna się hymnem "Na początku było słowo (logos) ..." co jezuici przetłumaczyli na chiński jako "Na początku było Tao..."
Czym zaś jest Tao ?
.......... :) ..........
(tylko tyle mogę o tym szczerze powiedzieć. Serio serio jeśliś bardzo ciekaw patrz wikipedia)
Pismo święte wbrew pozorom nie jest moją ulubioną lekturą, za to przedrewolucyjne Chiny były interesującym krajem.
Co do jezuitów w Chinach http://pl.wikipedia.org/wiki/Michał_Boym
zapewne jeszcze napiszę coś o Spisku prochowym i Cyklu barokowym - "Zywe srebro" Neala Stephensona.

(pamiętajcie "Nikt nie spodziewa się świętej Inkwizycji !!! ")

17:40 koncert Patrycji Kaczmarskiej był świetny

Gdy wracałem, na Olszy II szedłem z przystanku do domu. Koło supermarketu Alma przykuła moją uwagę niecodzienna akcja. Otóż na wprost mnie chodnikiem biegnie chłopaczek, dogania go facet i przewraca na glebę.
Parkuje zaraz obok nich samochód i wysiada drugi facet. Zaintrygowany podchodzę i pytam
-Ej co jest panowie? -Policja. Smutnawy gościu pokazuje mi blachę. Tajniacy przeszukują nastolatka. Ja idę dalej do domu, taksówkarze rozmawiają siebie o ludziach biegających z nożami. Ot życie w dużym mieście.

Brak komentarzy:



Czang-Kaj-Szek, Roosvelt, Churchill. Konf. w Kairze