Gvydion

Gvydion
main char /Gvydion/ Warband crpg mod 34 l

wtorek, 11 listopada 2008

Pieśniarze bardowie i gitarzyści, koncert piosenek Kaczmarskiego

Jacek Kaczmarski, Włodzimierz Wysocki, Leonard Cohen, Bułat Okudżawa, Karol Fryderyk Płudowski i inni wędrowni grajkowie to muzycy których słuchać lubię. Teraz gdy piszę te słowa słucham Ballad leonarda Cohena (polska wersja śpiewa Maciej Zembaty na gitarze przypuszczalnie John Porter, nagrania z 17-21 VII 1983 Akademickie radio Pomorze, heh , jedna z kaset której nabywcami byli moi rodzice, w minionej epoce dzieci kwiatów.)

Koncert Patrycji Kaczmarskiej był świetny. Gitara, fortepian, wokal męski i żeński. Patrycja zaśpiewała między innymi piosenki: "Starość Tezeusza", "Głupi Jasio","Niech", "Kolęda" (bis)
W ostrzejszych i bardziej dynamicznych piosenkach partię wokalną wykonywał gitarzysta (którego personaliów w tej chwili nie pomnę)
Zaśpiewał: "Nie lubię", "Obława I" "Obława II", "Epitafium dla Włodzimierza Wysockiego", "Krajobraz po uczcie", "Kochanowski", "Tren spadkobierców", "Sen Katarzyny", "Naszą Klasę"(bis), "Jałtę". Parę utworów Herberta. Dwie piosenki pochodziły z ostatniego tomiku wierszy Jacka "Tunel"

Kaczmarskiego zaczęłem słuchać jeszcze gdy chodziłem do liceum, ładnych parę lat temu. Najpierw urzekł mnie jakiś stary koncert na kablówce, nagrywany chyba we Francji w Paryżu w latach 80 tych. Potem zaczełem zbierać nagrania pierwszą kaseta jaką nabyłem to Pochwała Łotrostwa. Dwa razy udało mi się usłyszeć Jacka na żywo w Krakowie.
Jeśli chodzi o jego pisarską twórczość przeczytałem Autoportet z kanalią i Plażę dla psów. Polecam lekturę zwłaszcza tej drugiej.

1 komentarz:

majer pisze...
Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.


Czang-Kaj-Szek, Roosvelt, Churchill. Konf. w Kairze