Gvydion

Gvydion
main char /Gvydion/ Warband crpg mod 34 l

niedziela, 7 grudnia 2008

" złoto złoto złoto złoto "

" 36

Pewien człowiek w państwie Qi zapragnął złota. Wczesnym rankiem ubrał się, włożył nakrycie głowy i udał się na targ.Tam doszedł do straganów ze złotem, schwycił towar i uciekł. Gdy go złapano sędzia zapytał:
- Było tam pełno ludzi, dlaczego więc próbowałeś ukraść złoto?
- Kiedy je kradłem, nie widziałem ludzi, widziałem tylko złoto - odparł złodziej."

Liezi prawdziwa księga pustki .



"złoto złoto złoto złoto"
ulubiona piosenka krasnoludów na Świecie Dysku(Pratchett).




" 7
Liezi był biedny, wyglądał na kogoś kto cierpi głód. Pewien człowiek powiedział o tym swemu panu, kanclerzowi Zi Yang z księstwa Zheng:
- Lie Yukou to szlachetny mędrzec. Mieszka w twoim księstwie, w biedzie i niedostatku.Jeśli mu nie pomożesz, nie będziesz mógł mienić się miłującym szlachetnych !
Kanclerz Zi Yang rozkazał zatem obdarować Lieziego ziarnem. Liezi wyszedł powitać posłańca, po czym gniewnie odmówił przyjęcia daru. Posłaniec udał się w drogę powrotną. Gdy Liezi wrócił do domu, jego żona z żałością bijąc się w pierś, rzekła:
- Słyszałam, że żona mędrca wiedzie życie pełne radości. Jednak ja cierpię głód. Oto kanclerz przez posłańca daje ci jedzenie, a ty nie przyjmujesz jego daru. Czyżby nie był to dar od losu?
- Kanclerz nie zna mnie - odparł z uśmiechem Liezi. - Ofiarował mi ziarno, bo ktoś mu tak doradził. Jeśli ktoś będzie chciał mnie skrzywdzić, to również dlatego, że inna osoba mu tak doradzi. Dlatego nie przyjęłem ziarna.
Niedługo potem wśród ludu wybuchła rebelia i zabito kanclerza Zi Yanga. "

Brak komentarzy:



Czang-Kaj-Szek, Roosvelt, Churchill. Konf. w Kairze