Gvydion

Gvydion
main char /Gvydion/ Warband crpg mod 34 l

piątek, 5 grudnia 2008

Piątkowa praktyka w sandze

Jak co piątek w sandze było wprowadzenie dla nowych osób. Coś dużo ich ostatnio przychodzi (w sumie dziś było trochę zamieszania).
Dalajlama odbiera 8 grudnia Honoris Causa UJ K. ma podobno wejściówkę, szkoda że jedną, pojedyńczą. Dwoje z nowych w sandze wyszło w połowie drugiej sutry, ciekawe co zniechęciło tą parę. Pamiętam, jak sam zaczynałem praktykę w Kwan Um około 3 lat temu. Śpiewanie sutr po koreańsku trochę mnie śmieszyło, koreańskie słowa kojarzyły się z polskimi np . "padu padu padu padu" :)
Chciałbym ładniej śpiewać, ale co czyni melodyjne i hałaśliwe ? - nasz umysł !
Jako dzieciak czytałem "Tajemniczy ogród" (zachęcony przez dziadków) była tam postać drugoplanowa, stary ogrodnik, który jeden raz wybrał się do kościoła anglikańskiego ale ludzie go przegonili tak brzydko śpiewał hymny :) . Czasem się zastanawiam jak inni słyszą mój śpiew. Rzadkie lecz piękne są momenty kiedy głosy zenków śpiewających sutry splatają się w jedność i można usłyszeć wspaniałą harmonię.
Po śpiewach godzina siedzenia. (dużo myśli i gniazdko wyróżniające się w białej ścianie)
Cieszę się, że pojechałem dziś na praktykę.
Na koniec odczytano koan "suche gówno na patyku - słońce w nocy".

Brak komentarzy:



Czang-Kaj-Szek, Roosvelt, Churchill. Konf. w Kairze