Gvydion

Gvydion
main char /Gvydion/ Warband crpg mod 34 l

poniedziałek, 7 stycznia 2013

jeszcze raz Asmodee oraz wspominki z niedzieli


 Jest moim zdaniem zasadniczo jedna rewelacyjna gra planszowa  - Claustrophobia ( oraz dodatek do niej " De Profundis " )   francuskiego wydawnictwo Asmodee .

dziś rozegrany scenariusz . podst.

solo play  przez emulator ZUNTZU


demon (underground Hunter ) wygrywa

brute ginie 1 *
kapłan nieopatrznie zapuszcza się w kierunku przeciwstawnym do wyjścia (północ to nie to  )

nie chce mi się bawić w próbę ocalenia ostatniego zwiadowcy  (choć byłby to remis )
małe prawdopodobieństwo skoro demon ma tą samą , a nawet większą , prędkość...


****
zaś  co do wczorajszej gry w Twilight Imperium (5 graczy. wroc.. )

Clan of Saar (Drus.) - kosmiczne psy . dla odmiany to nie ja nimi gram
Emirates of Hacaan (JackL) - kosmiczni kupcy  . lwy
Sarda K'Norr  (TomP.) - żółnierze kosmosu
Embers of Muat (X) - kolejne kosmiczne ścierwa, które stają na drodze mojego imperium ... er tzn kosmiczne popiołki latające przez supervovy  i zaczynające grę z największym statkiem (Warsunem)
Collective of Naalu  - matriarchat (?) telepaci (ja )

duża galaktyka z tradycyjnym minimum ręki boga na ustawienie
celowo przegrywam licytację startowego miejsca ( rzucam 3 punkty  / 12 licząc na przedostatnie miejsce  ) lepiej byłoby rzucić  0

we wczesnej fazie gry  Muaci dość agresywnie wkraczają w moją przestrzeń . zajmując świat sąsiadujący z homeworldem Naalu . niestety Warsun przebija się przez 4  działa planetarne , oraz osłonę i blokuje  Świat startowy , tracę admirała
 (przy czym grzęźnie tam później utrzymywany strategiami dyplomacji i kartami akcji  signal jammingiem )

więc siły Muatów są blokowane dość długo w moich systemach , końcowo wbrew intencji  grającymi nimi X , gdyż w tym czasie dopakowany Klan Psów Saar  uderza na ich zaplecze i wykorzystuje nieobecność sił na tyłach  ...

 co jednak się na nich mści (nie bez pomocy i ataku na zaplecze przez Psi Klan .

pierwszy raz zająłem nexus (świat Malice , łączący wormhole A i B )  nie był on jednak zbyt długo w mym posiadaniu - także gdyż  cele punktowe narzucały posiadanie go wszystkim

końcowo Muaci wycofują się i bronią . jednak Saar nie dopuszczają do ich  krańcowego podboju . także Muaci używają swej hiper-technologi do wstawienia na planszy 3 nowych Supernowych ( totalna rozwałka . gdyż niszczą tak planety w przestrzeni )

generalnie rozgrywka trudna i  frustrująca . przy punktacji dla mnie na koniec 4/12 ( o ile dobrze pamiętam )

udało się wykonać preeliminatory objectiv , lecz Secret Objectiv  nakazywał posiadanie 8 różnych systemów ( pełna kontrola planet ) i  statki w przestrzeni kosmicznej ...

....

9 I   2 x wygrana mrrokhu


Brak komentarzy:



Czang-Kaj-Szek, Roosvelt, Churchill. Konf. w Kairze