Gvydion

Gvydion
main char /Gvydion/ Warband crpg mod 34 l

wtorek, 19 maja 2009

co mnie boli sam nie wiem :(

próbowałem napisać wiersz
wyszło coś nieprzyjemnego


przeczytałem pierwszy fragment Pawła Czekalskiego ("Miasto")


pierwszy dzień bez papierosa od pełni, idzie nieźle


tradycyjnie bywam upierdliwy dla otoczenia, ale nie mogę przerwać złośliwych żarcików
Sępiara próbowała zmusić mnie rano do zmywania ale zastrajkowałem lol
składanka studyjna z Woodstock (1968 ?) Omega piękna muzyka
dziś wyjechali Antek i Crow (osobno)
Włochów jest 5 : David, Angelo Alessio Emilio i ten najniższy którego imienia nie pamiętam (lubi łazić goły, już prawie się przyzwyczaiłem)

Jadłem wczoraj Pasta + porca (makaron z wieprzowiną)
narastają pewne napięcia na szczęście krótkotrwałe
chyba 3ci dzień robię 108 pokłonów
wiele osób pytało mnie o symbolikę liczby 108
oto co mówi wikipedia :

108 - liczba, która na w Indiach i na Dalekim Wschodzie symbolizuje doskonałość i uważana jest za liczbę świętą albo magiczną.

Liczba ta w matematyce indyjskiej wskazywana jest jako doskonała, gdyż stanowi iloczyn trzech pierwszych liczb naturalnych podniesionych każda do potęgi własnej: 1^{1} \cdot 2^{2} \cdot  3^3 = 108\;.


Oto przykłady występowania liczby 108 w różnych tradycjach Wschodu:

w hinduizmie

- 108 głównych Upaniszad,
- 54 litery alfabetu sanskryckiego, każda ma 2 aspekty - Śiwa, Śakti,
- 108 paciorków rudrakszy i mali
- 108 Gopi (partnerek) Kryszny,
- 108 świętych miejsc (pitha)
- rytuał 108 Powitań Słońca w hatha jodze,
- 9 planet w 12 znakach zodiaku,
- 4 kwadry Księżyca x 27 nakszatr;

w buddyzmie

-108 doskonałych cech Buddy
-108 splamień, przeszkadzających w osiągnięciu stanu Buddy, które usuwa się dzięki korzystaniu z różańca.
-W buddyjskiej tradycji koreańskiej liczba 108 odpowiada liczbie Buddów i Bodhisattwów. Innym wyjaśnieniem jest to, że istoty ludzkie posiadają 108 rodzajów iluzji, które można odciąć za pomocą różnych praktyk medytacyjnych
- 108 Arhatów,
- 108 tradycyjnych pokłonów,
- 108 uderzeń dzwonu (gongu) na nowy rok w japońskich świątyniach;

...

chyba spróbuję zabić głód nikotynowy czekoladą i rodzynkami

Brak komentarzy:



Czang-Kaj-Szek, Roosvelt, Churchill. Konf. w Kairze