Wiele lat temu byłą modna gra planszowa "Magia i miecz" (obecnie wznowiona jako talizman). Zagrywałem się w nią mniej więcej od 2 klasy podstawówki. W 1993 zaczęło wychodzić czasopismo o grach fabularnych Magia i Miecz ( tzw. MiM). W czwartym numerze były dołączone w formie kolorowej wkładki 2 postacie do planszówki (podróżnik astralny  i jakaś druga). Poza tym pismo i gra planszowa nie miały ze sobą wiele wspólnego.  Mimo to dostałem parę pierwszych numerów (nr 3 - 12 mniej więcej ). Jako dzieciak próbowałem z lektury zrozumieć ideę rpg. W szóstej klasie zaczęłem grać. GGGF Galicyjska Gildia Gier Fabularnych mieściłą się wtedy w MDK na 29 Listopada, trochę ponad kwadrans spacerem od mojego domu. 
 Pierwszą sesją było "Zew Cthulu" czy też " zlew Kthulu " (w pomieszczeniu faktycznie był zlew) Jak to  okreslił któryś z uczesników.  Gdy w końcu oderwali się od Doomtroopera (karcianki kolekcjonerskiej).
 My z trumniarzem tworzyliśmy postaci. Bodajrze grałem sportowcem - (bokserem ?).
Mistrz Gry (czy jak się go w Cthulhu nazywa Strażnik Tajemnic ) był kiepsko przygotowany do prowadzenia. Na bierząco doczytywałprzygodę z Mima. W końcu moja gra skończyła się gdy wdałem się w bójkę z innymi graczemi (w grze) po nieudanej próbie oszukiwania w pokera i rany wyłączyły mnie z akcji na dłuższy czas. 
 Potem zaczęła się epoka Warhammera. Gry z kumplami z prądnika, poznanymi w MDKu , Hainrihem. , Mortisem (jesio nie miał tej ksywy, był znany zdajsie jako Kastor), P.W. , J.W. i kim tam jeszcze.
 Na początku najwięcej prowadziłem.: "Oko Yrrhadesa" na zielonej szkole - świetna przygoda i świetny system autorstwa Andrzeja Sapkowskiego (7 nr Mima ?).
Improwizowane przygody z jedynym graczem jakiego udało mi się znaleźć, starym kumplem - A. / "Cieniem" (on wtedy też jeszcze nie miał ksywy).
W grze RPG wcielasz się w heroiczne alter ego, w postać. (ewentualnie prowadzisz rozgrywkę jako tzw. MG mistrz gry, opisujesz świat, całą interakcję z tymże)
 W zależności od konwencji systemu może to być potężny heros lub zwykły człowiek (Zew Cthulhu, Dzikie pola), czasem wampir/wilkołak/mag lub inny pokemon (Świat Mroku). Można grać animkiem z kreskówki (jeżeli ktokolwiek jeszcze grywa w Toona).
 Bardzo popolarne są systemy i światy fantasy ( (A)D&D pierwsza poważna gra rpg, świat Śródziemia Tolkiena, Świat Dysku - G.U.R.P.S. , i jako pomysł w "Portalu").
 Legenda 5 Kręgów mix fantasy z quasijapońskim orientem, polski system "Ścieżka -Droga ku chwale",gdzie gra się chińskimi adeptami sztuk walki, nie stał się nigdy popularny (nigdy w niego nie graliśmy choć Fox kiedyś zamierzał go prowadzić).
cdn.
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
CARABOO
 
 
Czang-Kaj-Szek, Roosvelt, Churchill. Konf. w Kairze
 
 
 
 
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz