Dziś też będzie o grze
ale dla odmiany starszej niż Skyrim
Fragile Allegiance . stworzona przez Gremlin Interactive wydana w 1996 roku
jak dla mnie nie straciłą prawie nic z grywalności
można by ją pewno zaklasyfikować jako RTS , ale z dużym zastrzeżeniem (nie przypomina Diuny , ani Warcrafta I , w zasadzie jest raczej unikalna )
hardcorowa gra SF w której skupiamy się na górnictwie asteroidów (często radioaktywnych )
jako przedstawiciel TetraCorp planujemy rozkład budynków i staramy się uzyskać możliwie maksymalny przychód z wydobycia rud
szybkość gry można ustawić jako wolną / normalną / szybką (nie polecam w trudniejszych partiach )
dodatkowo wybiera się czy czas dalej płynie , czy pauzuje po otwarcia menu wnętrza budynków
koncepcja gry jest bardzo miodna , intro jest klimatyczne (choć od 1996 roku straciło cokolwiek na walorach graficznych)
w grze można posługiwać się bronią nuklearną , biologiczną , wynajmować agentów sabotażystów / szpiegów , konwencjonalną bronią są statki i rakiety (missilles )
zaletą jest elastyczność i niezły model dyplomacji , sporo obcych ras , z których z każdą poza Maunidami możemy podpisywać umowy o nieagresji i zawierać sojusze
pewną abstrakcją (wadą ? ) modelu dyplomacji jest sytuacja gdy zawieramy układ o nieagresji , obłożony astronomicznie wysoką grzywną za złamanie , a "SI" atakuje nas głupio i kosmici wpłacają nam np. 3 000 000 kredytów , nie zadając poważnych strat ( zniszczenie jednej placówki nie jest dużą porażką )
*odpalenie gry pod dosboxem było dla mnie pewnym wyzwaniem i wymagało znalezienia oryginalnej płyty (która też wymagała dosboxa )
http://pl.wikipedia.org/wiki/Fragile_Allegiance
http://blog.calmerllama.com/2010/02/fragile-allegiance-hints-and-tips/
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz